Strona korzysta z plików cookies. Szczegóły znajdziesz na podstronie Polityka Prywatności
Infolinia 61 850 40 00
Pogotowie energetyczne 991

Wyłączenia i awarie

Planowane i awaryjne wyłączenia można sprawdzić pod adresem wylaczenia-eneaoperator.pl

Na sprawnym usunięciu awarii zależy tak samo Enei Operator, jak i naszym Klientom. Dlatego tak ważne jest przekazanie ścisłych informacji o miejscu i zakresie awarii dyspozytorowi pogotowia energetycznego  dostępnemu pod bezpłatnym numerem telefonu 991 przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.

 

Aktualne informacje dotyczące awarii dostępne są na stronie internetowej: https://www.wylaczenia-eneaoperator.pl/.

 

Klienci spoza obszaru OSD Enei Operator (mapka dostępna na powyższej stronie), którzy chcą uzyskać informację o wyłączeniach na naszym terenie, mogą to zrobić pod numerem telefonu: (61) 846 32 99 (opłata za połączenie zgodnie z cennikiem operatora).

 

Jak postępować w przypadku awarii zasilania?

Brak  energii elektrycznej może być spowodowany zadziałaniem urządzeń zabezpieczających w instalacji domowej (bezpieczników, wyłączników różnicowoprądowych), jak też awarią w sieci zasilającej lub prowadzonymi przez nas pracami planowanymi. Aktualne informacje o pracach planowych dostępne są na stronie https://www.wylaczenia-eneaoperator.pl/.

 

Wstępnie, przyczynę awarii określamy obserwując czy w sąsiednich domach pali się światło  , czy działa oświetlenie ulicy lub lampki kontrolne zasilania w rozdzielnicy.

 

Brak światła w okolicy świadczy o uszkodzeniu w sieci zasilającej – fakt ten można zgłosić pod numerem telefonu 991. Jeśli jednak sieć jest zasilana, to należy sprawdzić, czy nie zadziałały zabezpieczenia w wyniku przeciążenia lub zwarcia w instalacji odbiorczej.

 

Natomiast gdy zadziałały bezpieczniki przedlicznikowe, do których nie mamy dostępu. W takiej sytuacji należy powiadomić pogotowie energetyczne.

.pimcore_block_buttons{ height: fit-content }