Strona korzysta z plików cookies. Szczegóły znajdziesz na podstronie Polityka Prywatności
Skontaktuj się z naszym konsultantem
61 850 40 00
Potrzebujesz pomocy pogotowia energetycznego?
991
Email:
kontakt@operator.enea.pl
Projekt zakłada zastosowanie technik VR w szkoleniu pracowników służb technicznych na niespotykaną dotąd w świecie skalę – proponuje się budowę systemu mającego zdolność do przeprowadzenia szkolenia pracowników dla wszystkich stacji elektroenergetycznych (główne punkty zasilające - GPZ) będących w dyspozycji EO, na wirtualnych (cyfrowych) modelach tych stacji, z zastosowaniem metod realistycznej interakcji z animowanymi, trójwymiarowymi obiektami reprezentującymi infrastrukturę elektroenergetyczną.
Realizację projektu zaplanowano w 4 etapach. Projekt rozpoczyna się od badań przemysłowych, które będą realizowane przez 2 etapy projektu, mające na celu zdobycie nowej wiedzy w zakresie tworzenia założeń do systemu VR w branży energetycznej.
W kolejnych 2 etapach będą prowadzone prace rozwojowe poświęcone:
- budowie prototypu stanowiska szkoleniowego,
- hardware systemu;
- software systemu.
Projekt zakończy się pracami rozwojowymi, które maja na celu potwierdzenie że opracowywany system działa w przewidywanych dla niego warunkach.
Cel projektu: Głównym celem projektu jest budowa elastycznego, innowacyjnego systemu wirtualnej rzeczywistości do prowadzenia szkoleń pracowników służb technicznych, zawierającego interaktywne wirtualne scenariusze szkoleniowe dla wybranych (15 GPZ) Głównych Punktów Zasilających, stacji Średniego Napięcia oraz ośrodka szkoleniowego prac pod napięciem.
Najważniejszą cechą systemu z punktu widzenia jego implementacji w EO będzie możliwość swobodnego rozszerzania treści w nim zawartych o kolejne scenariusze i obiekty infrastruktury energetycznej, dzięki zastosowaniu technik inżynierii wiedzy oraz częściowej automatyzacji procesu przygotowania treści, m. in. z zastosowaniem bezstykowych technik digitalizacji.
Planowane efekty: W efekcie prowadzenia prac zostanie opracowany prototypowy, jeden z pierwszych na świecie, elastyczny system zwiększania kompetencji pracowników służb technicznych z zastosowaniem technik VR.
Wartość projektu: 6 260 305,88zł
Wkład UE: 3 050 641,89zł
Data podpisania umowy: 18.02.2019 r.
Postęp rzeczowy projektu – stan na 31.07.2020r.
Postęp rzeczowy projektu – stan na 30.04.2020r.
Postęp rzeczowy projektu – stan na 31.01.2020r.
Postęp rzeczowy projektu – stan na 31.10.2019r.
Postęp rzeczowy projektu – stan na 31.07.2019 r.:
A flexible system of increasing the competence of technical services employees - using virtual reality techniques
A summary of the project:
The project assumes the use of VR techniques in the training of technical staff at an unprecedented scale in the world. It is proposed to build a system capable of training employees for all power stations (main power points) which are at the disposal of the DSO. This proejct is being prepared on virtual models (stations), using realistic interaction methods with animated, three-dimensional objects representing power infrastructure.
The project is planned in 4 stages. It starts with industrial research, which will be implemented in two stages of the project, aimed at acquiring new knowledge in the field of creating assumptions for the VR system in the energy industry.
The next two stages will include development works devoted to:
- building a prototype of a training station,
- system hardware,
- system software.
The project will end with intended works which can confirm that the developed system operates under the conditions envisaged for it.
Aim of the project: The main goal of the project is to build a flexible, innovative virtual reality system to conduct training of technical service personnel, including interactive virtual training scenarios for selected Main Power Points (15), Medium Voltage stations and a training center for live scenarios.
The most important feature of the system from the point of view of its implementation in the EO will be the ability to freely expand the content it contains for subsequent scenarios and energy infrastructure objects, through the use of knowledge engineering techniques and partial automation of the content preparation process, among others using contactless digitalization techniques.
Planned effects: As a result, there will be developed - one of the first in the world - flexible prototype system for increasing the competence of technical service employees using VR techniques.
Project value: PLN 6 260 305.88
EU contribution: PLN 3 050 641.89
Date of signing the contract: 18 February 2019
Progress of the project - as of 31 July 2020:
Progress of the project - as of 30 April 2020:
Progress of the project - as of 31 January 2020:
Progress of the project - as of 31 October 2019:
Progress of the project - as of 31 July 2019:
Witaj, korzystasz z przeglądarki ( bądź ustawień wyświetlania) w wersji niższej niż Internet Explorer 11. Z tego powodu strona może wyświetlać się niepoprawnie. Proponujemy wyświetlanie strony w przeglądarkach Mozilla Firefox oraz Chrome.