Szukaj

Zgłoszenie awarii - 991

Na sprawnym usunięciu awarii zależy tak samo Enei Operator, jak i naszym Klientom. Dlatego tak ważne jest przekazanie ścisłych informacji o miejscu i zakresie awarii dyspozytorowi pogotowia energetycznego  dostępnemu pod bezpłatnym numerem telefonu 991 przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.

Aktualne informacje dotyczące awarii dostępne są na stronie internetowej: https://www.wylaczenia-eneaoperator.pl/.

Klienci spoza obszaru OSD Enei Operator (mapka dostępna na powyższej stronie), którzy chcą uzyskać informację o wyłączeniach na naszym terenie, mogą to zrobić pod numerem telefonu: (61) 846 32 99 (opłata za połączenie zgodnie z cennikiem operatora).

Jak postępować w przypadku awarii zasilania?

Brak  energii elektrycznej może być spowodowany zadziałaniem urządzeń zabezpieczających w instalacji domowej (bezpieczników, wyłączników różnicowoprądowych), jak też awarią w sieci zasilającej lub prowadzonymi przez nas pracami planowanymi. Aktualne informacje o pracach planowych dostępne są na stronie https://www.wylaczenia-eneaoperator.pl/.

Wstępnie, przyczynę awarii określamy obserwując czy w sąsiednich domach pali się światło  , czy działa oświetlenie ulicy lub lampki kontrolne zasilania w rozdzielnicy.

Brak światła w okolicy świadczy o uszkodzeniu w sieci zasilającej – fakt ten można zgłosić pod numerem telefonu 991. Jeśli jednak sieć jest zasilana, to należy sprawdzić, czy nie zadziałały zabezpieczenia w wyniku przeciążenia lub zwarcia w instalacji odbiorczej.

Natomiast gdy zadziałały bezpieczniki przedlicznikowe, do których nie mamy dostępu. W takiej sytuacji należy powiadomić pogotowie energetyczne.

Informacja

Witaj, korzystasz z przeglądarki ( bądź ustawień wyświetlania) w wersji niższej niż Internet Explorer 11. Z tego powodu strona może wyświetlać się niepoprawnie. Proponujemy wyświetlanie strony w przeglądarkach Mozilla Firefox oraz Chrome.