przejdź do treści strony
Aby ułatwić korzystanie z serwisu www.operator.enea.pl używamy plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku,
zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji o plikach cookies znajdziesz tutaj. x
* powrót

Zgłaszanie awarii

Na sprawnym usunięciu awarii zależy tak samo ENEA Operator jak i naszym Klientom. Dlatego tak ważne jest przekazanie ścisłych informacji o miejscu wystąpienia i zakresie awarii dyspozytorowi, dostępnemu przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.

Awaria to nie tylko uciążliwość wynikająca z ograniczenia działania urządzeń elektrycznych, to również realne zagrożenie życia i zdrowia porażeniem prądem. Stąd też nie bez znaczenia jest przekazywanie informacji o zauważonych nieprawidłowościach w pracy sieci, wywołanych poprzez czynniki różnego rodzaju. Wynikają one nie tylko z warunków atmosferycznych, ale również uszkodzeń mechanicznych (złamany słup, zerwany przewód poprzez działanie ludzi bądź maszyn itp.), zużycia materiału, czasem w wyniku kradzieży przewodów.

 
 


Zgłoszenia o awariach przyjmowane są przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia pod bezpłatnym numerem telefonu - 991


Działajmy wspólnie dla naszego dobra. Dziękujemy za każde informacje mogące poprawić bezpieczeństwo, przeciwdziałające awariom i pomagające je usuwać szybciej.

Jak postępować w przypadku awarii zasilania?

Wyłączenie dopływu energii elektrycznej może być spowodowane zadziałaniem urządzeń zabezpieczających w instalacji domowej (bezpieczników, wyłączników różnicowoprądowych) jak też awarią w sieci zasilającej lub prowadzonymi przez ENEA Operator pracami planowanymi*. Wstępnie, przyczynę awarii określamy obserwując sąsiednie domy (czy pali się w nich światło), oświetlenie ulicy, ewentualnie lampki kontrolne zasilania w rozdzielnicy.

Brak światła w okolicy świadczy o uszkodzeniu na sieci zasilającej i fakt ten ewentualnie zgłaszamy na pogotowie energetyczne pod numer telefonu - 991. Jeśli jednak sieć jest zasilana, to należy sprawdzić w rozdzielnicy czy nie zadziałały zabezpieczenia w wyniku przeciążenia lub zwarcia w instalacji. Trzeba również sprawdzić wyłącznik różnicowoprądowy. Jeśli przy próbie załączenia, zabezpieczenie natychmiast reaguje, należy odłączyć wszystkie odbiorniki i ponowić próbę. Gdy zabezpieczenia nie reagują -  podłączamy kolejno poszczególne odbiorniki, a zadziałanie zabezpieczenia w momencie włączenia jednego z nich wskazuje na uszkodzenie właśnie w tym urządzeniu. Może się też zdarzyć, że zadziałają bezpieczniki przedlicznikowe, do których nie mamy dostępu. W takiej sytuacji należy powiadomić pogotowie energetyczne.

 

* Brak zasilania może być spowodowany również wykonywaniem prac planowych (eksploatacyjnych, przyłączaniem nowych odbiorców, itd.). ENEA Operator informuje o tych pracach z wyprzedzeniem poprzez ogłoszenia prasowe, na swojej stronie internetowej lub też w inny sposób rozpowszechniony lokalnie na danym terenie.